Zorgeloos op Vakantie? - De Talentpool Nederland
samen werken, samen werven

Lekker op pad?

zorgeloos op vakantie

Een nieuwe start na de zomer voor jou in personeelsbehoefte. Zoek je iemand dichterbij?

Geslaagde werk-dichtbij-huis-matches

Het Dayes Europe succesverhaal is maar één van de vele geslaagde werk-dichtbij-huis-matches die De Talentpool heeft opgeleverd. Ook bij Ursem Modulaire Bouwsystemen zijn ze enthousiast.

‘Ik was verbaasd dat alle profielen wel vertegenwoordigd zijn in de pool. Voor elk type functie zit er wel iemand in de pool.’

Saskia Kraakman – personeelsadviseur Ursem Modulaire Bouwsystemen

Bereik je latent werkzoekenden in de zomer

Bewustzijn en reflectie. Op de bank, op het terras, in een hotel, op de camping, op het balkon of in bed. Het maakt geen verschil – uitslapen, of vroeg op met of zonder kinderen, thuis of in het buitenland, werkloos of niet. Iedereen denkt na over ná de vakantie.

Als bedrijf is recruitment marketing juist in de zomermaanden keihard nodig om in contact te komen met nieuwe mensen, ze binnen te halen én binnen te houden. De zomer is een uitgelezen kans om daar werk van te maken. Je kunt je latent werkzoekenden bereiken door doelgroepgerichte campagnes. En dus goed in beeld zijn bij die mensen als ze een nieuwe baan overwegen.

Maak er werk van: pak je kans

Want je wil top of mind zijn als ze bedenken dat het toch tijd is voor iets anders.

‘Wanneer je als organisatie de recruitment marketing goed op orde hebt, laat je meer zien van jouw bedrijf en kunnen potentiële medewerkers beter inschatten of het goed bij hen past. Hierdoor ontstaan betere en duurzamere matches.’

Michiel Martens – oprichter De Selectie en De Selectie Recruitment Academy

Is jouw organisatie zichtbaar in een schaarse arbeidsmarkt?

Hoe staat het met je werkgeversmerk- ben jij zichtbaar? Als organisatie moet je aan de buitenwereld vertellen wat je kracht is. Waarom zouden mensen bij jou willen werken?

Wil je geschikt personeel krijgen en behouden, dan zijn er fundamentele veranderingen nodig. Het is noodzakelijk naar je werksfeer en je bedrijfscultuur te kijken en die aan te passen.

Je medewerkers zoeken steeds vaker naar een werkomgeving die bijdraagt aan hun werkgeluk. Het naleven van persoonlijke waarden in hun werk wordt steeds belangrijker.

Afstand tot de arbeidsmarkt?

En zelfs in de krapte schuiven de meeste werkgevers mensen met een vlekje aan de kant. Werf& schrijft dat áls die mensen met een bepaalde afstand tot de arbeidsmarkt eenmaal werken, werkgevers daar namelijk paradoxaal genoeg wél tevreden over zijn.

‘Nu de arbeidsmarkt zo krap is, doen werkgevers er goed aan om de kwaliteiten te herkennen van kandidaten die zij nu terzijde schuiven.’

Want bijvoorbeeld 50-plussers, herstellende burn-outpatiënten, alleenstaande ouders of mensen die al meer dan tien jaar werkloos zijn, hebben nog steeds een achterstand in sollicitaties.

Zorgeloos op vakantie

Zet je bedrijf op de kaart in een schaarse arbeidsmarkt en wees zichtbaar voor die grote doelgroep die wil werken in eigen stad. Er is veel meer en makkelijker personeel in de regio te vinden dan je denkt.

Samen werven – circulair recruitment – blijkt een uitermate geschikte manier om snel aan nieuwe collega’s te komen. Bedrijven uit de regio werken samen om met een gezamenlijke talentpool nagenoeg alle vacatures in te kunnen vullen. Dus wanneer je  meedoet in jouw regio, profiteer je als werkgever optimaal van die effectieve manier van recruitment.

Leuk en betaalbaar recruitment

Wij geloven dat recruitment kan veranderen van lastig en duur, naar leuk en betaalbaar. We zijn ervan overtuigd dat we dit samen met onze opdrachtgevers en voor onze opdrachtgevers kunnen realiseren.

‘De Talentpool werkt gewoon goed. Ik ben super tevreden. Als iedereen zich aanmeldt in De Talentpool dan werkt dat veel beter dan online advertenties zetten. Het is een stuk goedkoper voor een ondernemer.’

Winfred Wester – directeur Hydro West

Deze zomer lekker op pad. Daarna werken in eigen stad.